Informacje

Jak przestać być czepialskim w związku?

Czy kiedykolwiek powiedziano Ci, że jesteś zbyt natarczywy? Czy twój obecny lub przeszły partner kiedykolwiek oskarżył cię o bycie potrzebującym lub zależnym? Podczas gdy twoje intencje mogą być całkowicie dobre, bycie zbyt opiekuńczym w związku jest czymś innym niż to.

Co to jest bycie natarczywym?

Jeśli opiszesz kogoś jako osobę czepliwą, oznacza to, że przywiązuje się ona do ludzi i zbytnio na nich polega.

Możesz cieszyć się spędzaniem czasu ze swoim partnerem, ale konieczne jest, aby mieć pewne granice w miejscu. Te pięć podstawowych kroków może pomóc ci przejść od clingy do samowystarczalności z odrobiną samoświadomości.

1. Odłóż telefon

Jeśli masz tendencję do być clingy typ, może być używany do ciągłego kontaktu z partnerem w ciągu dnia. Czy przez tekst, rozmawiając przez telefon, lub wysyłając zdjęcia, artykuły i e-maile, twoje dni mogą obecnie składać się z niekończących się tam i z powrotem. Jednak, podczas gdy możesz po prostu tęsknić za swoim partnerem i cieszyć się byciem w bliskim kontakcie z nimi przez cały czas, może to wyjść jako clingy i needy. Zamiast dać swojemu partnerowi przestrzeń, aby mógł skupić się na innych sprawach, zająć się dniem i mieć trochę czasu wolnego, możesz go bombardować, rozpraszać lub denerwować. Jeśli zauważysz, że robisz to, aby odwrócić swoją uwagę lub odciągnąć się od wykonywania zadań, które nie są Ci szczególnie bliskie, rozważ zmianę i zamiast tego wyślij SMS-a do przyjaciela lub znajdź inne ujście dla swojej uwagi, np. idź na spacer lub medytuj.

Kiedy czujesz potrzebę częstego kontaktowania się z partnerem, ważne jest, aby odłożyć telefon. Schowaj go do pudełka lub oddaj przyjacielowi. Zamiast tego wykorzystaj ten czas na skupienie się na sobie, zamiast sięgać po telefon.

2. Realizuj swoje własne pasje

Bycie clingy w związku często wynika z braku innych zainteresowań i hobby. Staraj się mieć swoje własne życie z dala od partnera i uczynić swoje osobiste pasje i dążenia priorytetem. Posiadanie zajęć i rozrywek, które są dla Ciebie ważne, może pomóc Ci znaleźć własną ścieżkę, która jest oddzielona od Twojego partnera i stworzyć bardziej kompletne i satysfakcjonujące życie dla siebie.

Biorąc lekcje spinningu, zapisując się na lekcje gry na pianinie lub dołączając do klubu książki, pomagasz sobie stać się mniej potrzebującym poprzez posiadanie własnego życia. Nie musisz spędzać każdej chwili ze swoim partnerem, więc upewnij się, że znajdziesz swoje własne obszary zainteresowania, ponieważ to sprawi, że będziesz bardziej niezależny, interesujący i angażujący. To otworzy cię na nawiązywanie przyjaźni z ludźmi, którzy cieszą się tymi samymi rzeczami i zbudują dla siebie społeczność, która nie opiera się na jednym pojedynczym połączeniu – system wsparcia, na którym możesz polegać, jeśli rzeczy staną się skaliste w twoim romantycznym związku. Plus, nie znajdziesz się uczucie tak zagubiony, gdy twój partner jest nieobecny lub robi swoje własne rzeczy.

3. Daj swojemu partnerowi przestrzeń

Możesz nie lubić swojego partnera robiącego rzeczy bez ciebie. Czy to kolacja z przyjaciółmi, wychodząc do baru, lub widząc film, clingy ludzie w związkach mają trudny czas z faktem, że ich partner ma życie z dala od nich. Jakkolwiek, ja jest żywotnie znacząco dla zdrowia i sukcesu twój związek że twój partner jest sprawnie robić i cieszyć się rzeczy bez ciebie, gdy ja jest unikalnymi aspektami twój osobowość które robią ciebie lepszy zespołowi. Ponieważ jesteś parą, a nie klonem swojego partnera, powinieneś wspierać jego dążenia i pragnienia, aby pójść na golfa z przyjaciółmi lub na babski wieczór. W ten sposób pokazujesz swojemu partnerowi, że dbasz o jego potrzeby, że jesteś bezpieczny w związku i że stawiasz na pierwszym miejscu jego szczęście – nawet jeśli nie zawsze obejmuje ono ciebie. 

4. Przestań być zazdrosny 

Nie jest niczym niezwykłym, że ludzie zachowują się w sposób przylegający i potrzebujący, ponieważ są zazdrośni lub martwią się o lojalność swojego partnera lub ewentualną niewierność. Na przykład, możesz nalegać na wysyłanie SMS-ów do swojego partnera przez cały dzień, ponieważ martwisz się o jego lub jej związek z miłym współpracownikiem. Możesz też chcieć spędzać czas ze swoim partnerem 24 godziny na dobę, bo nie ufasz jego zachowaniu pod twoją nieobecność.

Jednak bycie zazdrosnym i nieufnym tylko popchnie was dwoje dalej od siebie. Ponieważ związki opierają się na wzajemnym zaufaniu, twoja przylegająca natura w rzeczywistości pokazuje twojemu partnerowi, że nie wierzysz lub nie masz wiary w niego lub w siłę twojego połączenia. Z drugiej strony, jeśli zdecydujesz się zaufać swojemu partnerowi i pracować przez te zazdrosne uczucia i emocje, będziesz o wiele mniej czepliwy, bardziej zrelaksowany psychicznie, a twój związek jest o wiele bardziej prawdopodobne, aby odnieść sukces.

5. Buduj swoją samoocenę

Choć może się to wydawać trudne na początku, nadszedł czas, aby uznać, że jesteś w stanie osiągnąć rzeczy na własną rękę bez nikogo u boku. W wielu przypadkach, bycie clingy wynika z błędnego przekonania, że potrzebujesz innych wokół przez cały czas na pomoc i wsparcie. Jednak wkrótce przekonasz się, że jesteś w stanie samodzielnie dokonywać osiągnięć i że dobrze jest spędzać czas w samotności i robić rzeczy bez polegania na innych. Naucz się być swoim własnym najlepszym przyjacielem, kochankiem i wsparciem.