Instytucje finansowe wydają mniej na promocję

Banki ucinają wydatki na promocję. Sumaryczna kwota wydatków firm finansowych na działania reklamowe w I kwartale tego roku wyniosła o 15% mniej niż w roku wcześniejszym i o blisko połowę mniej niż w ubiegłym kwartale. Suma wydatków na działania promocyjne nie idzie w parze ze skalą dyskusji i zainteresowania internautów.

kredyty

W artykułach na portalach i w serwisach informacyjnych regularnie przewija się tematyka kredytów i eksperckie wypowiedzi przedstawicieli instytucji finansowych. Klienci banków bardzo chętnie dzielą się doświadczeniami – zwłaszcza tymi negatywnymi. Spośród firm proponujących szybkie pożyczki (więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj) obecność w polskiej sieci najwyraźniej zaznaczył Provident.

Polacy mają jednak coraz mniejsze zaufanie do niektórych firm oferujących szybkie pożyczki. Przede wszystkim w mediach nagłaśniane są sytuacje, kiedy to zaciągnięcie niewielkiej pożyczki może przerodzić się w spory problem finansowy. Szybkie pożyczki posiadają bardzo wysokie oprocentowanie. Licząc w skali roku są to nawet setki procent. Często aby spłacić jedno zadłużenie trzeba zaciągnąć kolejne, i sytuacja przeradza się w kulę śnieżną. Dzięki mediom i nagłaśnianiu takich sytuacji Polacy są bardziej świadomi zagrożenia, niż jeszcze kilka lat temu, i ostrożniej decydują się na tego typu zobowiązania.