Podkładki do siedzenia

Skutki siedzącego trybu życia nazywane są jednym z problemów cywilizacyjnych XXI wieku. Dziś siedzimy dużo, głównie w pracy. W związku z tym zaczyna cierpieć nie tylko nasz kręgosłup, ale i cały organizm. W tym układ trawienny, oddechowy, czy układ krążenia. Zaniża się również nasza odporność. Ponadto czujemy się przemęczeni, co odbija się na naszym nastroju. Warto więc działać profilaktycznie. W tym celu też na rynku pojawiły się podkładki do siedzenia.

Podkładki do siedzenia – co dają?

Podkładki do siedzeniaPrzede wszystkim odciążają nasze plecy. Redukują więc uczucie bólu w okolicach kręgosłupa. Przy tym jednak mimo pozycji siedzącej angażują nasze mięśnie dzięki czemu te nie ulegają zastygnięciu. Tego typu poduszki inaczej nazywane mogą być klinami ergonomicznymi. Kliny ergonomiczne wymuszają prawidłową postawę kręgosłupa względem miednicy i ud dzięki czemu minimalizujemy ryzyko wielu schorzeń, w tym wad postawy. Same podkładki charakteryzują się tym, że są wytrzymałe i odporne na uszkodzenia. Ponadto siedzi się na nich wygodnie, nasze mięśnie są stale odprężone. Są bardzo lekkie, dlatego można korzystać z nich w pracy i domu.

Dla kogo?

Skorzystać z nich powinni przede wszystkim prowadzący siedzący tryb pracy. W związku z tym skierowane są np. do pracowników biurowych (praca przed komputerem), oraz zawodowych kierowców. W przypadku tej drugiej grupy podkładki do siedzenia wspierają odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

Jak prawidłowo siedzieć?

Niestety, nadal wielu z nas nie potrafi zachować prawidłowej pozycji przed ekranem monitora. Warto więc o to zadbać.

Zadbaj, by Twój fotel miał regulowaną wysokość, oparcie, oraz podłokietniki.

Głowę staraj się nie odchylać w żadną ze stron tak, aby Twój wzrok znajdował się na wprost ekranu monitora. Plecy wyprostowane z pełnym podparciem. Dłonie na klawiaturze ułożone prosto. Nogi pod biurkiem powinny mieć pełną swobodę. Zadbaj również, aby Twoje stopy miały podparcie.

Kierowco – zadbaj o siebie

Kiedy wiesz, że czeka Cię kilkugodzinna podróż zadbaj o to, by 15 minut przeznaczyć na krótką przebieżkę, podskoki, czy przysiady. Zaleca się też krótkie przystanki co ok. 1,5 godziny. W tym czasie warto pozwolić sobie na krótki spacer w celu dotlenienie organizmu.

Jeśli chodzi o wyżej wspomniane rozgrzewki to powinni stosować je również pracownicy biurowi. Nawet w czasie całodziennego dnia pracy warto przeznaczyć kwadrans na krótką aktywność fizyczną dzięki której poczujesz się znacznie lepiej.

źródło: https://www.sissel.com.pl/category/zdrowe-siedzenie-poduszki-do-siedzenia